נתניהו פוזל לחרדים: "העביר מליונים לתרבות התורנית"

    דוד לזר No Comments on נתניהו פוזל לחרדים: "העביר מליונים לתרבות התורנית"
    21:20
    26.05.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on עד לבירור האירוע: השוטר האלים ממירון הושעה ממג"ב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתר 'דה מרקר' מפרסם הבוקר (שלישי) כי ועדת הכספים אישרה שלשום העברה של 12 מיליון שקל לתקציב התרבות התורנית, המיועד בחלקו הגדול לשיעורי תורה של ארגוני התרבות של המפלגות החרדיות וארגוני החזרה בתשובה. הסכום יגדיל את התקציב הזה בשני שלישים – מ–18 ל–30 מיליון שקל ב–2014. בין היתר, ניזונים מתקציב זה ארגונים כמו 'אל המעיין' של מפלגת ש"ס ו'תודעה' של מפלגת דגל התורה.

    על פי הפרסום, מי שעמד מאחורי בקשת העברת התקציבים הוא משרד האוצר, שבראשו עומד כיום ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכי היא אושרה ביום ראשון במהלך יום ארוך של הצבעות, כשחלק גדול מהח"כים לא נכח באולם הישיבות. נציגי האוצר הסבירו בוועדה כי הצורך בהעברת הכספים נבע מהעובדה שלארגונים לא נותר כסף לשלם משכורות, וכי אי־העברת הכספים הייתה גוררת פיטורי עובדים.

    הפנייה לוועדה הוגשה לאחר פעילות נמרצת של הח"כים החרדיים יעקב ליצמן, משה גפני (יהדות התורה) ויצחק כהן (ש"ס), שמחו באחרונה על הקיצוץ בתקציב זה בתחילת 2014 בתקופת כהונתו של יאיר לפיד כשר האוצר.

    בפרסום ב'דה מרקר' הובא כי מקורות בכנסת טוענים כי 'נתיהו פוזל לאחרונה לחרדים' וכי הוא מרפד את החרדים ואת המתנחלים כדי לזכות בתמיכתם, במידה שירכיב קואליציה לאחר הבחירות".

    ח"כ ליצמן אמר בתגובה לפרסום העברת הכספים כי "היה צורך להעביר את הכסף למוסדות תרבות חרדים, שתקציבם קוצץ, וכתוצאה מכך מאות עובדים פוטרו. גם היועץ המשפט לממשלה וגם יו"ר הכנסת הכירו בכך שצריך להעביר להם את הכסף".



    0 תגובות